Elke afwezigheid moet gemeld worden en dit telefonisch voor de start van de lessen. De school is telefonisch te bereiken op het algemene nummer 015 23 49 33 vanaf 07.45 u.
Een ziektebriefje (indien minder dan drie opeenvolgende dagen afwezig) of doktersattest (bij meer dan drie dagen afwezig of na de vierde afwezigheid in dat schooljaar), moet worden binnengebracht op het secretariaat de eerste dag na terugkomst.
Een geplande afwezigheid (bijvoorbeeld voor een afspraak bij de orthodont) kan op voorhand elektronisch op het e-mailadres secretariaat@atheneum-keerbergen.be of via een Smartschoolbericht aan “medewerker secretariaat” gemeld worden. Het medisch attest breng je onmiddellijk bij aankomst op school binnen. Andere geplande afwezigheden dienen steeds door de directie vooraf goedgekeurd te worden.
Ouders van afwezige leerlingen die de school niet verwittigd hebben, zullen op dezelfde dag steeds door de school gecontacteerd worden.
Meer informatie i.v.m. afwezigheden is te vinden in ons schoolreglement.